#37 De juiste energie als brandstof voor je business.

Altijd als de zomer er is – nu dus, joepie jeej! – voel je gewoon aan alles en nog wat dat de energie goed zit. Dit is dan ook meteen waar ik het in deze aflevering over wil hebben: energie en wat voor een verschil een goede energie kan maken in je business. Misschien denk je nu: “Sharon, wat zeg jij nu toch allemaal?” Als je verder leest, leg ik het je met veel plezier uit. 

Beluister je deze blog liever, ontdek de podcastaflevering hier!

Onlangs kreeg ik een berichtje van een van mijn coachees. Zij liet me weten dat ze midden in een lancering ineens te kampen kreeg met een giga mindsetblok. HELP – in hoofdletters! – stuurde ze me in paniek. Zoals ik altijd doe met mijn liefste ambitieuze mamadammen, sparden we even goed. Wat bleek? Na ons gesprek kreeg zij een eerste intake call binnen en een tweede en… Ineens ging haar lancering wel goed! 

Hoe ons gesprek dat zomaar kon veranderen? Awel, ervoor focuste ze te veel op het negatieve, het niets & het niet lukken. Met als gevolg dat door de wet van aantrekking haar lancering maar niet van de grond kwam. 

De wet van aantrekking

De wet van aantrekking baseert zich op het feit dat alles eigenlijk constant in beweging is. Alles op onze aardbol trilt met andere woorden op een bepaalde vibratie. Kijk maar naar jezelf bijvoorbeeld. Jij bent niet meer de persoon die je was 5 jaar geleden, en dat heeft te maken met jouw cellen die trillen en zich hervormen naar verloop van tijd. 

Alles, inclusief wijzelf, sturen dus een eigen trilling de wereld in, en dit is waar de wet van aantrekking zijn intrede doet. Want alles wat dezelfde trilling (frequentie) heeft trekt elkaar aan. 

Jij denkt nu: “Sharon, is dit niet een beetje woeshie, woeshie?”

Dan ken je me nog niet (goed genoeg)! Ik ben eigenlijk heel wetenschappelijk ingesteld en ben dat altijd al geweest. Voor mij moet alles wat ik aanneem dus steeds een wetenschappelijke basis hebben. En de wet van aantrekking heeft dat. Sowieso. Want trilling? Dat is gewoon pure fysica. Alles bestaat uit molecules en die molecules zijn constant in beweging. 

Onze frequentie, als ‘mens’

Om je beter uit te leggen dat we allemaal op een bepaalde frequentie leven is het gemakkelijk om de radio als voorbeeld aan te halen. Als jij een fervente Studio Brussel fan bent en je tunet in op de frequentie die bij deze radiozender hoort, dan verwacht je? Geen klassieke muziek, maar eerder rock & pop. Studio Brussel zendt dus eigenlijk muziek uit dat mensen op eenzelfde frequentie aantrekt: qua muziekstijl, maar waarschijnlijk ook het grotere plaatje. 

Onze uitstraling, kledingstijl, manier van bewegen… trekt mensen aan die op dezelfde frequentie als onszelf zijn ingetuned. Dit brengt met zich mee dat wanneer jij verandert van frequentie, je ook andere zaken en mensen naar je toe gaat trekken.

Mijn BFF uit de middelbare school bijvoorbeeld. Toen we naar de universiteit gingen, studeerden we allebei iets anders waardoor we andere vriendengroepen kregen. We hielden nog wel contact maar nog andere factoren – zij heeft bijvoorbeeld geen kinderen – zorgden ervoor dat we nog meer uit elkaar groeiden. We tuneden met andere woorden niet langer in op dezelfde frequentie. 

Ok, Sharon, allemaal goed en wel. Maar wat heeft dat te maken met mijn onderneming? 

Ook ondernemersgewijs zit jij op een bepaalde frequentie waardoor je ook resultaten aantrekt die horen bij die frequentie. Die frequentie kan zowel klein als groot zijn. 

  • Klein: “Dit is mijn bedrijfje. Voor nu vind ik het heel tof om te doen en alles wat eruit voortkomt is een mooie extra” => Jouw bedrijfje blijft een bedrijfje. 
  • Groot: “ik ben CEO van mijn bedrijf en dit zijn de doelen die ik wil bereiken” => Jouw bedrijf wordt een Bedrijf – met een grote B! Jij schaalt op! 

Om even terug te koppelen naar mijn coachee: wat er bij haar dus gebeurde was dat haar frequentie richting angst geduwd werd – ons brein wil ons op deze manier beschermen tegen mogelijk gevaar. Daardoor focuste ze te veel op niet-lukken en trok ze ook daarbijbehorende resultaten aan. 

Door haar focus en frequentie weer te shiften naar de positieve kant, konden we er samen voor zorgen dat haar lancering wel begon te lukken. Toevallig? Ik geloof niet in toeval! Heb jij nog meer bewijs nodig om overtuigd te worden? Beluister dan mijn vorige podcast / Lees dan mijn vorige blogpost over mijn lanceringsflop. 

Kick Your Ass! 

De opdracht die ik jou deze week geef om je een schop onder de kont te geven?

Neem jezelf een momentje – ga lekker even in dat zomerzonnetje zitten – en stel jezelf de vragen: 

  • Wat voel ik vanbinnen?
  • Welke energie stroomt er door mij? 
  • Positief of negatief? 
  • Welke energie / frequentie wil ik bereiken? 
  • Ben ik al acties aan het ondernemen om daar te geraken? 

Weet je niet hoe, wat, waarom… je allemaal aan moet met deze vragen? Stuur me dan een bericht, please. Want het is mijn grootste genoegen om jou verder te helpen. 

En psssssst, jouw input is ook altijd heel welkom. Heb je dus een topic in mind waar je graag wil dat ik het eens over heb in mijn podcast? Wederom, stuur me een bericht, please.

Vergelijkbare berichten